HAF:s akvarieloppis lördagen den 12 november 2022

LÖRDAGEN den 12 november 2022 är det äntligen dags för HAF:s akvarieloppis med kvalitetsauktion. Vi säger hjärtligt välkomna till säljare och köpare. Alla är välkomna som köpare. Säljare måste vara medlem i en akvarieförening.

Vi har bytt till en modernare lokal i närheten och hoppas att ni hittar dit.

Plats: Innovitaskolan Rudan, Bodekulls väg 1, 136 37 Handen. Karta här.

Vägbeskrivning om man kommer norrifrån på väg 73 här.

Auktionslokalen ligger söder om Handens pendeltågsstations södra utgång (”Utgång: KTH Södertörns högskola Rudan”). Till Haninge Centrum är det drygt 1 km.

2020 sänkte vi HAF:s provision till 20 %. Det gäller fortfarande.

Ett kort körschema

Vad

Korta kommentarer

Inlämning av gods

Vid minst 24 poster kan etiketter förhandsbeställas: epost@haningeakvarieforening.se

11:00-ca kl. 14:00

Loppis

Loppisen startar först när vi säger till. Man kan alltså inte plocka poster i förväg. Posterna ska sedan betalas så snabbt som möjligt.

Loppisen är öppen tills allt har sålts klart.

Ca 12:00-12:30

Fisk och räkauktion

Auktion vid serveringen.

Endast fisk och räkor.

Minimipris minst 100 kr.

Vi hoppas vara klara med auktionen ca 12:30, så vi måste kanske begränsa antalet poster.

Meningen är att det mesta ska ligga på loppisbordet.

11:00-

Servering

Kaffe, dricka, mackor, korv…

Viktig information om «loppisformatet»!

Loppis innebär «först till kvarn» och går snabbare än en auktion. Trängsel kan uppstå, särskilt i starten. Därför: Visa hänsyn mot varandra och posterna. Det är levande djur och växter i påsarna (och medakvarister ni trängs med). Under de två senaste åren har en del av oss lärt sig att hålla avstånd och det kan vi försöka fortsätta med här.

Lite viktig loppisinformation

Hur loppisen går till

Betalning: kontant eller swish.

Välkomna!