HAF:s akvarieloppis lördagen den 27 januari 2024

LÖRDAGEN den 27 januari 2024 är det äntligen dags för HAF:s akvarieloppis med kvalitetsauktion. Vi säger hjärtligt välkomna till säljare och köpare. Alla är välkomna som köpare. Säljare måste vara medlem i en akvarieförening.

Plats: Innovitaskolan Rudan, Bodekulls väg 1, 136 37 Handen. Karta här.

Vägbeskrivning om man kommer norrifrån på väg 73 här.

Auktionslokalen ligger söder om Handens pendeltågsstations södra utgång (”Utgång: KTH Södertörns högskola Rudan”). Till Haninge Centrum är det drygt 1 km.

Tid för köpare: Kl. 12:00 till ca kl. 15.

OBS! Vi startar en timme senare än tidigare år. Vi har fått påpekanden från långväga gäster!

2020 sänkte vi HAF:s provision till 20 %. Det gäller fortfarande.

Ett kort körschema

Vad

Korta kommentarer

10:30-11:45

Inlämning av gods

Vid minst 24 poster kan etiketter förhandsbeställas. På loppisdagen kan ni då hämta ut era etiketter utan att behöva stå i kö. Beställ på epost@haningeakvarieforening.se

12:00-ca kl. 15:00

Loppis

Loppisen startar först när vi säger till. Man kan alltså inte plocka poster i förväg. Posterna ska sedan betalas så snabbt som möjligt.

Loppisen är öppen tills allt har sålts klart.

Ca 13:00-13:30

Kvalitetsauktion (fisk och räkor)

Auktion vid serveringen.

Endast fisk och räkor (något undantag medges).

Minimipris minst 100 kr.

Vi hoppas vara klara med auktionen ca 13:30, så vi måste kanske begränsa antalet poster.

Meningen är att det mesta ska ligga på loppisbordet.

11:00-

Servering

Kaffe, dricka, mackor, korv…

Information om «loppisformatet»

Loppis innebär «först till kvarn» och går snabbare än en auktion. Trängsel kan uppstå, särskilt i starten. Därför: Visa hänsyn mot varandra och posterna. Det är levande djur och växter i påsarna (och medakvarister ni trängs med). Under de senaste åren har en del av oss lärt sig att hålla avstånd och det kan vi försöka fortsätta med här.

Påpekande om säljstart

Loppisen startar klockan 12. Som köpare har man möjlighet att titta på posterna i förväg. Strax före loppisstarten kommer alla köpare att flyttas till ingången. Loppisen startar när vi säger till.

Hur loppisen går till

Betalning: kontant eller swish.

Välkomna!

Mer information finns på vår hemsida. Och mer information postas kanske också här.

Eventuella frågor kan vi ta här i tråden.

De olika auktionstrådarna på olika akvariefora

Internet och våra akvariefora är bra saker. Auktionstrådarna på olika akvariefora (zoopet.com, ciklid.org, diskusforum.se, redbee.se, lmal.se, plantswap.se, akvariefisk.ifokus.se, rovfisk.se…) kan säljare använda till att informera om vad de tänker ta med sig till auktionen – och möjliga köpare kan göra detsamma för att informera om vad de är intresserade av. Win-win helt enkelt.

Välkomna!